Comunicati.net - Comunicati pubblicati - Varie Comunicati.net - Comunicati pubblicati - Varie Sat, 20 Jul 2019 01:01:52 +0200 Zend_Feed_Writer 1.12.20 (http://framework.zend.com) http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/1 APPELLO URGENTE - SALVATORE SETTIS Thu, 18 Jul 2019 22:42:35 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/581769.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/581769.html Alternativ@Mente Alternativ@Mente

Salve,

invio l'appello in allegato di Italia Nostra Castelli Romani e delle associazioni Legambiente "Il riccio Appia Sud", ADA ( argine divino amore ), Ass. "Noi cambiamo" con intervento del prof Salvatore Settis in difesa del Parco dell'Appia Antica in vista dell'udienza di domani 19 luglio.

Si prega di pubblicarlo con urgenza!

Grazie.

Enrico Del Vescovo

3331135131

]]>
Conoscere la verità sulla droga Wed, 17 Jul 2019 17:30:50 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/581110.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/581110.html campagna sociale campagna sociale Sapere la verità su qualsiasi cosa permette ad ogni individuo di essere ed agire da persona libera. 

Una persona libera è dunque una persona che si assume appieno le proprie responsabilità anche in merito alle proprie scelte. Per certe cose, potremo dire anzi per tutte, non esiste il destino, il fato la disgrazia la fortuna, sono solo scuse per non aver voluto conoscere in qualche modo la verità, che avrebbe portato ad una scelta responsabile.

La vita non è un gioco, è un bene inestimabile che ci è stato donato affinchè ci si prendesse cura di lei in maniera responsabile e consapevole, ecco perchè non è possibile affidarla al caso.

Affidare la propria vita al caso, significa non conoscere la verità sulle cose, quindi una persona che agisce non conoscendo la verità su ciò che sta facendo non è affatto libera.

Questo è quello che succede con le persone che si drogano, in genere lo fanno per sentirsi più liberi, liberi da troppe pressioni, liberi di far parte di un gruppo senza farsi tante domande, liberi di non provare dolore, delusione, o semplicemente giù di tono.


Questa libertà che cercano, tanto desiderata, invocata, decantata, in effetti la perdono con la prima dose, il primo sballo, la prima tirata, la prima pillola, e trovano tutto ciò che gira intorno alla droga: diventano schiavi della droga, degli spacciatori, le persone si prostityiscono, rubano, ammazzano, perdono amici parenti le proprie famiglie, tutto questo per una libertà che pensavano di poter avere con la droga e che invece hanno perso per sempre.

La Fondazione Internazionale per un Mondo Libero dalla Droga, attraverso materiali di informazione, diffonde la verità sulla droga, con i suoi milioni di volontari che operano in tutto il mondo. A Firenze il gruppo dei Volontari è attivo ogni giorno con distribuzioni di opuscoli. In attesa di riportare le lezioni interattive nelle scuole per far conoscere la verità sulla droga agli alunni della Toscana, un gruppo di volontari formato da adolescenti, hanno portato la campagna in Maremma, nella bellissima Castiglione della Pescaia dove, all'insegna di Scopri la verità sulla Droga, hanno partecipato ad un torneo di calcetto organizzato dal bagno Il Faro del sig Alessio Milani

La verità, ma soprattutto la conoscenza degli effetti a breve e lungo termine di questi veleni, viene acquisita attraverso le informazioni ed i video contenutiche rappresentano parte dei materiali a disposizione del pubblico, allo scopo di aumentare il senso di responsabilità che solo una persona libera può avere

“I dati falsi possono far commettere errori stupidi. Possono perfino impedire di assimilare i dati autentici . E' possibile risolvere i problemi dell'esistenza solo quando si posseggono dati autentici”. L. Ron Hubbard

]]>
La Camera dei Deputati implementa budget.g0v.it per la divulgazione del suo bilancio Wed, 17 Jul 2019 14:40:49 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/581051.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/581051.html Copernicani Copernicani Durante la cerimonia annuale di presentazione del bilancio della camera, il Presidente della Camera On. Roberto Fico ha mostrato un sistema di trasparenza e divulgazione del budget della Camera dei Deputati https://budg.camera.it implementato con i sistemi software open source realizzati dall’Associazione Copernicani nell’ambito del progetto g0v.it

budgt_camera_it

Copernicani è una associazione non profit apartitica, originata da membri dell’intergruppo innovazione della precedente legislatura, che sviluppa metodologie e sistemi software open source per migliorare il rapporto tra istituzioni e cittadini e che formula proposte di policy pro futuro.

Ha in essere diverse collaborazioni internazionali tra cui quella con la Ministra dell’innovazione di Taiwan che ha originato il progetto g0v che i Copernicani stanno sviluppando in Italia e che è la base dal nuovo sistema di visualizzazione del budget della Camera dei Deputati.

Il sistema è stato realizzato anche per i dati di bilancio italiani del MEF (budget.g0v.it), dell’INPS (inps.g0v.it) e dei dati AGCOM relativi al pluralismo (agcom.g0v.it).

I codici sorgenti dei Copernicani sono disponibili in modalità open source su Github (https://github.com/g0v-it)

Per ulteriori informazioni: segreteria@copernicani.it

]]>
Global Vertical Farming, Plant Factory Market 2019 - Top Manufacturers Analysis Report Mon, 15 Jul 2019 08:46:33 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/580004.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/580004.html Bhairavi Bhairavi The Global Vertical Farming, Plant Factory Market Report is prepared to club all the essential market details such as market size, share, value, growth, restraints, challenges, and opportunities during the study period of 2019-2025. The data presented in this report has been gathered on the basis of historical data, primary interviews and expert's estimation of future trends. The report also covers regional assessment which has been conducted globally. The detailed content of the market study ensures intellectual insights given a better understanding of the untapped opportunities in the market.

Access Full Report and Table of Contents @ https://www.decisiondatabases.com/ip/43869-vertical-farming-plant-factory-industry-market-report

The following manufacturers are covered:

  • Philips
  • OSRAM
  • Illumitex
  • GE
  • Valoya
  • Everlight Electronics
  • Epistar
  • LumiGrow
  • LEDHYDROPONICS
  • Fionia Lighting
  • Netled
  • Apollo Horticulture
  • Grow LED Hydro
  • Flow Magic
  • California LightWorks
  • Kessil
  • Kind LED Grow Lights
  • Spectrum King Grow Lights
  • Cidly
  • Sunprou
  • JCX LED
  • Weshine
  • K-Light
  • QEE Technology
  • Rosy Electronics
  • Ohmax Optoelectronic Lighting
  • Zhicheng Lighting

Segment by Regions

  • North America
  • Europe
  • China
  • Japan

Segment by Type

  • Natural Planting
  • Warehouses

Segment by Application

  • Food Factories
  • Personal

Download free Sample Report of Global Vertical Farming, Plant Factory Market @ https://www.decisiondatabases.com/contact/download-sample-43869

Major Points Table of Contents
Chapter 1 Industry Overview
Chapter 2 Industry Competition by Manufacturers
Chapter 3 Industry Production Market Share by Regions
Chapter 4 Industry Consumption by Regions
Chapter 5 Industry Production, Revenue, Price Trend by Type
Chapter 6 Industry Analysis by Applications
Chapter 7 Company Profiles and Key Figures in Industry Business
Chapter 8 Industry Manufacturing Cost Analysis
Chapter 9 Marketing Channel, Distributors and Customers
Chapter 10 Market Dynamics
Chapter 11 Industry Forecast
Chapter 12 Research Findings and Conclusion
Chapter 13 Methodology and Data Source

Purchase Full Global Vertical Farming, Plant Factory Market Research Report @ https://www.decisiondatabases.com/contact/buy-now-43869

About Us:
DecisionDatabases.com is a Global business research reports provider, enriching decision makers and strategists with qualitative statistics. DecisionDatabases.com is proficient in providing syndicated research Report, customized research reports, company profiles and industry databases across multiple domains.

Our expert research analysts have been trained to map client’s research requirements to the correct research resource leading to a distinctive edge over its competitors. We provide intellectual, precise and meaningful data at a lightning speed.

For More Details:
DecisionDatabases.com
E-Mail: sales@decisiondatabases.com
Phone: +91-90-28-057900
Web: https://www.decisiondatabases.com/

]]>
Worldwide Metal Valve Manufacturing Market Potential Opportunities Fri, 12 Jul 2019 12:35:26 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/579641.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/579641.html vamshi vamshi The Business Research Company's Metal Valve Manufacturing Global Market Report 2019 covers market characteristics, size and growth, segmentation, regional and country breakdowns, competitive landscape, market shares, trends and strategies for this market. The market is historic and forecast market growth by geography. Ratios of market size and growth to related markets, GDP proportions, and expenditure per capita for the market is detailed in the report. Data and analysis throughout the report is sourced using end notes.

The metal valve manufacturing market is a segment of the metal and mineral manufacturing market. The report will answer questions such as where the largest and fastest growing market is, how the market relates to the overall economy, demography and other similar markets, and what forces will shape the market going forward.

View complete Report: https://www.thebusinessresearchcompany.com/report/metal-valve-manufacturing-global-market-report                   

The metal valve manufacturing market consists of the sales of industrial valves, fluid power valves and hose fittings, plumbing fixture fittings and trim, and/or other metal valves and pipe fittings, by entities organizations that produce one or more of these types of metal valves.

The growth of the metal and mineral manufacturing industry is dependent on the economic state of a country/region industrial and jewelry uses grow as economic activity grows, while a slowed economy typically increases the use of precious metals for investment purposes. Minerals also have a heavy industrial use and are increasingly mined when economic demand necessitates mining growth.

Request a Sample Report At: https://www.thebusinessresearchcompany.com/sample.aspx?id=2089&type=smp                               

Some Key Points for List Of Tables

Table 1: Historic Market Growth, Value ($ Billion)

Table 2: Forecast Market Growth, Value ($ Billion)

Table 3: Global Metal Valve Manufacturing Market, 2018, By Region, Value ($ Billion)

Table 4: Global Metal Valve Manufacturing Market, 2014 - 2022, Historic And Forecast, By Region

Table 5: Global Metal Valve Manufacturing Market, Growth And Market Share Comparison, By Region

Table 6: Global Metal Valve Manufacturing Market, Segmentation By Type, 2014 - 2022, Value ($ Billion)

Table 7: Metal Valve Manufacturing Market Size, Percentage Of GDP, 2014 - 2022, Global

Table 8: Per Capita Average Metal Valve Manufacturing Market Expenditure, 2014 - 2022, Global

Table 9: Asia-Pacific, Metal Valve Manufacturing Market, 2018, By Country, Value ($ Billion)

Table 10: Asia-Pacific, Metal Valve Manufacturing Market, 2014 - 2022, Historic And Forecast, By Country

Table 11: Asia-Pacific, Metal Valve Manufacturing Market, 2014 - 2022, Growth And Market Share Comparison, By Country

Table 12: Metal Valve Manufacturing Market Size, Percentage Of GDP, 2014 - 2022, Asia-Pacific Countries

Table 13: Number of Enterprises, Metal Valve Manufacturing Market, Metal Valve Manufacturing Market/Number of Enterprises, 2018, Asia-Pacific Countries

Table 14: Number of Employees, Metal Valve Manufacturing Market, Metal Valve Manufacturing Market/Number of Employees, 2018, Asia-Pacific Countries

Table 15: Asia-Pacific Metal Valve Manufacturing Market, 2014 - 2022, Segmentation By Type, Value ($ Billion)

Table 16: China Metal Valve Manufacturing Market, 2014 - 2022, Value ($ Billion)

Table 17: China Metal Valve Manufacturing Market, 2014 - 2022, Volume (Million Units)

Table 18: China Metal Valve Manufacturing Market, 2014 - 2022, Segmentation By Type, Value ($ Billion)

Table 19: Australia Metal Valve Manufacturing Market, 2014 - 2022, Value ($ Billion)

Table 20: Australia Metal Valve Manufacturing Market, 2014 - 2022, Volume (Million Units)

Recent Press Release:  https://www.thebusinessresearchcompany.com/press-release.aspx

About Us:

The Business Research Company is a Business Intelligence Company which excels in company, market and consumer research. It has offices in the UK, the US and India and a network of trained researchers in 15 globally countries.

Contact Information:

The Business Research Company

https://www.thebusinessresearchcompany.com

Europe: +44 207 1930 708

Asia: +91 8897263534

Americas: +1 315 623 0293

Email: info@tbrc.info 

Follow us on LinkedIn: https://in.linkedin.com/company/the-business-research-company 

]]>
Is it necessary to get the supplements from the brand? Fri, 12 Jul 2019 08:09:14 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/579426.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/579426.html aldisrou aldisrou There are a several brands in the market when it comes to purchasing the health supplements. Therefore, if you are made a mind set to purchase a health supplements, then there are very few ecommerce health supplements which will provide you the best supplements.

There are few things which you need to keep in mind

·         There are always some products are there which comes with various demands. It is required to verify whether the products are serving the right amount elements to give optimum result. For example the Natural Epsomgel with Arnica can provide you the right amount of quality. Therefore, always look what brand you are purchasing.

·         The second is the ingredients also play an important role. You need to check the products whether it lab tested or not. The Epsomgel Magsol Magnesium Sulfate Solution can be in your bucket list. If you are trying to get to know about the supplements, then you can visit the vitasave.ca.

·         The third is that you should purchase the product from the brand as it comes with authentic ingredients. Therefore, if you are in a need of health supplement, you have to always remember that you should purchase the product which basically comes with the trademark sign. The established brand has a trademark sign which gives the brand an established name.

Therefore, you need to keep in mind that, you should give focus on the branded company as they will never provide you the fake products. Therefore, if you are looking for the products which will provide you the best quality product then you can check it to the vitasave.ca. The company will provide you the authentic products. Therefore, if you are planning to purchase the products from the site, it will be the good idea if you consult a medical expert first. The medical expert will guide you to get the best product. Therefore, purchase the product from the authentic store as it will provide you the best result. You need to remember that the health is the ultimate thing which you need to take a great care.

Vitasave.ca

Address: 551 Robson Street, Vancouver,BC, V6B 1A6

Call us: 1 888 958 5405

Email: vitasave@vitasave.ca

Website: https://www.vitasave.ca

]]>
CS SALUTE, QUANDO LA BILANCIA TI DICE DOVE ANDARE IN VACANZA UN ITALIANO SU DUE PREFERISCE NON MOSTRARE IL PROPRIO FISICO Thu, 11 Jul 2019 09:15:57 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/579157.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/579157.html medicina e salute medicina e salute

SALUTE, QUANDO LA BILANCIA TI DICE DOVE ANDARE IN VACANZA


UN ITALIANO SU DUE PREFERISCE NON MOSTRARE IL PROPRIO FISICO 


ESPERTA SU PROVA COSTUME: NO A DIETE LAMPO E CONFRONTI SU RIVISTE E GIORNALI



Sole, mare e ansia da prova costume. Torna l’estate e come ogni anno l’idea di affrontare le vacanze in bikini mette in difficoltà. Tanto che, secondo un'indagine, a boicottare la spiaggia, per non doversi mostrare senza vestiti, è più di un italiano su due. Un connazionale su tre dichiara di sentirsi a disagio con il proprio corpo, mentre per due su tre il peso diventa un problema di autostima. 


“La prova costume si presenta ogni anno come un pensiero tormentoso - spiega Paola Vinciguerra, psicoterapeuta, presidente Eurodap (Associazione Europea per il Disturbo da attacchi di panico) e direttore scientifico del centro Bioequilibrium - Per alcuni passa in fretta, senza che vi diano molta importanza, mentre per altri può rappresentare una vera e propria difficoltà. Questo perché l’elevata considerazione per la propria immagine fisica diventa un serio ostacolo per vivere con serenità il periodo estivo”. 


Un sondaggio realizzato da Eurodap, Associazione europea disturbi da attacchi di panico, ha voluto analizzare lo stato degli italiani rispetto al loro aspetto fisico. Dai risultati del sondaggio, a cui hanno risposto circa 650 persone, è emerso come il 38% si sente maggiormente a disagio con il proprio corpo rispetto all’anno precedente. Il 57% ha, infatti ammesso che la propria forma fisica influenza la scelta della meta della vacanza, preferendo un contesto in cui non si debba mostrare troppo il corpo. Il 69% prova a regolare la propria alimentazione nel periodo precedente alla prova costume; ed il 74%, afferma apertamente che la propria autostima sia fortemente condizionata dal peso.


“Il timore di non ricevere l’approvazione altrui dovuta, appunto, alla paura di essere giudicati negativamente per il proprio aspetto fisico è la condizione psicologica con cui ci si presenta ad affrontare la prova costume - spiega Vinciguerra - Questa sorta di rimuginio è in grado di esaurire mentalmente una persona a causa delle continue preoccupazioni, paure, stati d’ansia e stress che incidono, in ultimo, sull’autostima. Infatti, in casi estremi, la soluzione alla prova costume potrebbe essere trovata nell’evitare tutte quelle situazioni in cui il rischio di giudizio riguardo il proprio aspetto fisico è elevato (es. mare, piscina, terme, ecc…)”.


Ecco allora alcuni consigli per affrontare con più serenità la prova più temuta dell’estate. “Bisogna innanzitutto evitare di saltare i pasti per dedicarsi a diete lampo, mentre è consigliabile cambiare le proprie abitudini alimentari adottandone di più sane consultando una professionista - afferma l’esperta - Inoltre è sempre bene praticare attività fisica ed evitare assolutamente di fare confronti sfogliando giornali e riviste di moda. Infine cercare di non rimuginare troppo sul proprio aspetto, ma viversi l’estate con ciò che questa offre”. 


]]>
Global Foundries Market Regional Growth Analysis By TBRC Wed, 10 Jul 2019 12:23:15 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/578762.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/578762.html vamshi vamshi The Business Research Company's Foundries Global Market Report 2019 covers market characteristics, size and growth, segmentation, regional and country breakdowns, competitive landscape, market shares, trends and strategies for this market. The market is historic and forecast market growth by geography. Ratios of market size and growth to related markets, GDP proportions, and expenditure per capita for the market is detailed in the report. Data and analysis throughout the report is sourced using end notes.

The foundries market is a segment of the metal and mineral manufacturing market. The report will answer questions about the largest economy, how to market the overall economy, and what forces will shape the market going forward.

View complete Report: https://www.thebusinessresearchcompany.com/report/foundries-global-market-report                   

The foundries market consists of sales of molded castings by organizations that pour molten metal into molds to produce castings. Foundries include iron foundries, steel investment foundries, steel foundries, non-ferrous metal die casting foundries, aluminum foundries and other non-ferrous metal foundries. The alumina and foundries market is segmented by type into ferrous metal foundries, nonferrous metal foundries. The global foundries is segmented by geography into North America, South America, Asia-Pacific, Eastern Europe, Western Europe, Middle East and Africa. Among these regions, the Asia-Pacific foundries market accounts the largest share in the global foundries market.

The growth of the metal and mineral manufacturing industry is dependent on the economic state of a country/region industrial and jewelry uses grow as economic activity grows, while a slowed economy typically increases the use of precious metals for investment purposes. Minerals also have a heavy industrial use and are increasingly mined when economic demand necessitates mining growth.

Request a Sample Report At: https://www.thebusinessresearchcompany.com/sample.aspx?id=2080&type=smp                        

Some Key Points for List Of Tables

Table 1: Historic Market Growth, Value ($ Billion)

Table 2: Forecast Market Growth, Value ($ Billion)

Table 3: Global Foundries Market, 2018, By Region, Value ($ Billion)

Table 4: Global Foundries Market, 2014 - 2022, Historic And Forecast, By Region

Table 5: Global Foundries Market, Growth And Market Share Comparison, By Region

Table 6: Global Foundries Market, Segmentation By Type, 2014 - 2022, Value ($ Billion)

Table 7: Foundries Market Size, Percentage Of GDP, 2014 - 2022, Global

Table 8: Per Capita Average Foundries Market Expenditure, 2014 - 2022, Global

Table 9: Asia-Pacific, Foundries Market, 2018, By Country, Value ($ Billion)

Table 10: Asia-Pacific, Foundries Market, 2014 - 2022, Historic And Forecast, By Country

Table 11: Asia-Pacific, Foundries Market, 2014 - 2022, Growth And Market Share Comparison, By Country

Table 12: Foundries Market Size, Percentage Of GDP, 2014 - 2022, Asia-Pacific Countries

Table 13: Number of Enterprises, Foundries Market, Foundries Market/Number of Enterprises, 2018, Asia-Pacific Countries

Table 14: Number of Employees, Foundries Market, Foundries Market / Number of Employees, 2018, Asia-Pacific Countries

Table 15: Asia-Pacific Foundries Market, 2014 - 2022, Segmentation By Type, Value ($ Billion)

Table 16: China Foundries Market, 2014 - 2022, Value ($ Billion)

Table 17: China Foundries Market, 2014 - 2022, Volume (Million Units)

Table 18: China Foundries Market, 2014 - 2022, Segmentation By Type, Value ($ Billion)

Table 19: Australia Foundries Market, 2014 - 2022, Value ($ Billion)

Table 20: Australia Foundries Market, 2014 - 2022, Volume (Million Units)

Recent Press Release: https://www.thebusinessresearchcompany.com/press-release.aspx

About Us:

The Business Research Company is a Business Intelligence Company which excels in company, market and consumer research. It has offices in the UK, the US and India and a network of trained researchers in 15 globally countries.

Contact Information:

The Business Research Company

https://www.thebusinessresearchcompany.com

Europe: +44 207 1930 708

Asia: +91 8897263534

Americas: +1 315 623 0293

Email: info@tbrc.info

Follow us on LinkedIn: https://in.linkedin.com/company/the-business-research-company

 

]]>
A Bergamo Università e ATS insieme per la promozione di una filiera dell’eccellenza della salute Mon, 08 Jul 2019 16:59:04 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/578020.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/578020.html RedazioneSB RedazioneSB Gli studenti dell’Università degli Studi di Bergamo svolgeranno attività di tirocinio nelle strutture organizzative e negli enti ed associazioni aderenti all’Ats di Bergamo. E’ questo uno dei punti della convenzione-quadro siglata quest’oggi nella sala Consiglio del Rettorato da Remo Morzenti Pellegrini, rettore dell’Università degli studi di Bergamo e da Massimo Giupponi, direttore generale dell’Ats di Bergamo.

Un accordo che, a partire dal prossimo anno accademico, mira allo sviluppo di attività di ricerca, alla condivisione di risorse qualificate e strumenti adeguati e ad offrire agli studenti l’opportunità di una migliore conoscenza del mercato del lavoro, favorendo attività didattiche integrative a compendio della formazione accademico-professionale.

I tirocinanti lavoreranno a stretto contatto con tecnici specializzati e ricercatori dell’Ats: scriveranno tesi e progetti di laurea, svolgeranno esercitazioni e tutorati, stage didattici, parteciperanno a conferenze, dibattiti e seminari. L’Università di Bergamo metterà a disposizione del personale di Ats le biblioteche dei Dipartimenti dell’Università e avvierà corsi di aggiornamento e formazione specifici.

Numerosi gli obiettivi alla base di questa collaborazione: avviare attività di ricerca e consulenza in settori di comune interesse, collaborare per studi ed indagini e partecipare aprogrammi di ricerca nazionali ed internazionali promuovendo anche l’avvio di una “Filiera dell’eccellenza della salute” nell’area provinciale di Bergamo, vettore di sviluppo del territorio basato su una forte caratterizzazione e specializzazione dell’offerta di servizi sanitari, socio – sanitari e sociali con punte di eccellenze riconosciute in tutto il mondo.

«Questa convenzione-quadro - sottolinea Remo Morzenti Pellegrini, rettore dell’Università degli studi di Bergamo - rappresenta una grande opportunità per i nostri studenti che avranno la possibilità di collaborare con persone di grande esperienza che daranno loro preziosi strumenti per affrontare il mondo del lavoro. È compito dell’ateneo favorire sia lo sviluppo della ricerca scientifica che la formazione intellettuale degli studenti. Per questo, è importante per noi poter fornire opportunità valide di ricerca e formazione in un sistema d’eccellenza sanitaria nel panorama italiano»

 

«Segno particolare della vision di Ats Bergamo è l’apertura al territorio con la conseguente volontà di dialogare e collaborare con i suoi attori, a partire da quelli istituzionali - aggiungeMassimo Giupponi, direttore generale dell’Agenzia della Salute di Bergamo – In quest’ottica il rapporto con una realtà come l’Università, con cui peraltro abbiamo progetti e partnership già avviati, è imprescindibile. Se le nostre risorse umane, a qualsiasi livello, possono mettere a disposizione degli studenti la loro professionalità e la loro competenza, gli studenti sono portatori di idee, entusiasmo e innovazione. Il tutto sotto l’egida di un ateneo che ha saputo conquistare un ruolo riconosciuto nel panorama dell’istruzione universitaria italiana. Il nostro sguardo va anche oltre l’ambito locale. Mi riferisco al progetto sperimentale Centro Notturno Alzheimer, entrato nella fase operativa proprio una settimana fa, realizzato dal sistema sanitario bergamasco anche grazie alla collaborazione con l’Università di Bergamo: un unicum a livello europeo, un esempio concreto di quello che le nostre due realtà possono contribuire a realizzare insieme»

 

L’accordo è un’ulteriore conferma dell’impegno dell’Università nell’ambito della Salute. Per quanto riguarda la formazione diverse sono le offerte, dai corsi di laurea a Master e Summer School, sia in italiano sia in lingua inglese.  Nell’ambito delle scienze psicologiche è attivo un corso di Laurea triennale in Scienze Psicologiche ed una magistrale in Psicologia Clinica con un curriculum  Clinical Psychology for Individuals, Families and Organizations. Inoltre,  in questi ultimi anni sono stati attivati due nuovi corsi di studio In ambito ingegneristico (corso di laurea in Ingegneria delle Tecnologie per la Salute e la Laurea magistrale in inglese Engineering and Management for Health con un focus sulle malattie croniche) e l'International Medical School (IMS) corso di laurea in medicina e chirurgia, in lingua inglese, in collaborazione con l’Università di Milano Bicocca (sede amministrativa), l’Università del Surrey (UK)  con sede all’’ospedale Papa Giovanni XXIII di Bergamo.

 Infine, è alla sua II edizione i Master di I Livello in Management delle aziende ospedaliere in collaborazione con Il Gruppo Ospedaliero San Donato e da diversi anni viene organizzata la Summer School in Applied Health Econometrics and Health Policy.

Per quanto riguarda la ricerca, diverse le attività ed i progetti in essere che coprono un ampio spettro di discipline da quelle socioeconomiche a quelle tecnologiche, con applicazioni in ambiti quali: la Medical Imaging e l’intelligenza artificiale, la simulazione del corpo umano, la sensoristica, le tecniche di riabilitazione e l’ingegneria tissutale e infine, la Health Economics.

]]>
Global Clopyralid Market 2019 - Top Manufacturers Analysis Report Mon, 08 Jul 2019 13:05:57 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/577910.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/577910.html Bhairavi Bhairavi The Global  Clopyralid Market  Report is prepared to the club with all the essential details such as market size, share, value, growth, challenges, and opportunities during the study period of 2019-2025. The data presented in this report has been reported on the basis of historical data, primary interviews and expert estimation of future trends. The report also covers regional assessment which has been conducted globally. The detailed content of the market study ensures intellectual insights given to a better understanding of the untapped opportunities in the market.


Access Full Report and Table of Contents @  https://www.decisiondatabases.com/ip/4952-clopyralid-industry-market-report


The following manufacturers are covered:

  • Dow AgroSciences
  • Beijing Nutrichem
  • Lier Chemical
  • Zhejiang YongNong BioSciences
  • Chongqing Shuangfeng Chemical
  • Zhejiang Avilive Chemical


Segment by Regions

  • North America
  • europe
  • china
  • japan


Segment by Type

  • Type I
  • Type II


Segment by Application

  • Application I
  • Application II


Download free Sample Report of Global Clopyralid Market @  https://www.decisiondatabases.com/contact/download-sample-4952


Major Points Table of Contents

Chapter 1 Industry Overview

Chapter 2 Industry Competition by Manufacturers

Chapter 3 Industry Production Market Share by Regions

Chapter 4 Industry Consumption by Regions

Chapter 5 Industry Production, Revenue, Price Trend by Type

Chapter 6 Industry Analysis by Applications

Chapter 7 Company Profiles and Key Figures in Industry Business

Chapter 8 Industry Manufacturing Cost Analysis

Chapter 9 Marketing Channel, Distributors and Customers

Chapter 10 Market Dynamics

Chapter 11 Industry Forecast

Chapter 12 Research Findings and Conclusion

Chapter 13 Methodology and Data Source


Purchase Full Global Clopyralid Market Research Report @ https://www.decisiondatabases.com/contact/buy-now-4952


About Us:
DecisionDatabases.com is a Global business research provider reports, enriching decision makers and strategists with qualitative statistics. DecisionDatabases.com is proficient in providing syndicated research Report, customized research reports, company profiles and industry databases across multiple domains.

Our expert research analysts have been trained to map clients' research requirements. We provide intellectual, precise and meaningful data at a lightning speed.

For More Details:
DecisionDatabases.com
E-Mail:  sales@decisiondatabases.com
Phone: + 91-90-28-057900
Web:  https://www.decisiondatabases.com/

]]>
CS ESTATE, SI PARTE IN 2 MA NON SI TORNA IN 3. MITO SFATATO, CONCEPIMENTI IN INVERNO Mon, 08 Jul 2019 11:44:48 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/577982.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/577982.html medicina e salute medicina e salute

ESTATE, SI PARTE IN 2 MA NON SI TORNA IN 3. MITO SFATATO, CONCEPIMENTI IN INVERNO

 

IL GINECOLOGO, RELAX NON AUMENTA FERTILITÀ IN POCHE SETTIMANE

 

 

Vacanze d’estate in arrivo e insieme a queste può crescere il desiderio di avere un bambino. E’ infatti nel periodo di pausa dal lavoro e di meritato relax che molte coppie lasciando più spazio all’amore si sentono pronte a diventare genitori. Ma bisogna sfatare un mito: durante il viaggio estivo lontani dallo stress non si è più fertili e non si concepisce di più. “In tutta Europa da almeno venti anni si registra un aumento delle nascite nei mesi estivi, luglio, agosto e, in particolare, settembre. Dal 2015 al 2019 settembre segna un boom in questo senso, ciò significa che il concepimento maggiore è intorno a Natale, nei mesi freddi”, spiega Claudio Giorlandino, ginecologo, direttore generale dell’Italian College of Fetal Maternal Medicine.

 

‘Partire in due e tornare in tre’ dunque non è altro che un luogo comune. E le ragioni sono molteplici. “Il numero di concepimenti nei mesi estivi è legato a situazioni come quelle di coppie giovani che, magari dopo un matrimonio o in un momento particolarmente felice della loro vita, decidono di suggellare l’unione con un viaggio - osserva l’esperto - E’ vero che nei periodi di maggiore felicità c’è più possibilità di essere fertili ma per ragioni legate soprattutto alla predisposizione sentimentale. Dunque, se in questi soggetti aumenta l’interesse ad avere figli, aumenta il numero di rapporti e aumenta la procreazione; se dobbiamo fare invece una valutazione generale, la maggior parte dei concepimenti avviene intorno al mese di dicembre”.

 

“Non vi è poi nessuna influenza ambientale o correlazione neuroendocrina perché il riposo impiegherebbe troppo tempo per agire sul sistema neuroendocrino mentre i vacanzieri hanno a disposizione dalle due alle quattro settimane - spiega Giorlandino - Nell’uomo per migliorare gli spermatozoi ci vogliono infatti almeno sei mesi, nella donna per riprendere una regolare attività ovulatoria, nel caso in cui lo stress ne abbia determinato una riduzione, può servire anche un anno di vita tranquilla e terapie riequilibranti. Quindi, la vacanza, il relax, non aumentano affatto la fertilità; quello che possono fare è favorire la predisposizione ad avere più rapporti sessuali e la disponibilità ad avere figli”.

]]>
Comunicato finale Vicenza 2019 Mon, 08 Jul 2019 08:15:38 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/577737.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/577737.html Ufficio Stampa Testimoni di Geova - Sassuolo Ufficio Stampa Testimoni di Geova - Sassuolo

Domenica 7 luglio si è concluso a Vicenza il terzo dei quattro congressi dei Testimoni di Geova sul tema “L’amore non viene mai meno” tenuto nella città veneta.

 

Tra gli oltre 7.500 presenti, 1.500 provenivano dalle zone di Sassuolo, Maranello e Vignola e dall’Appennino modenese e reggiano.

Nelle stesse località abitano alcuni tra i 28 nuovi Testimoni battezzati per immersione in occasione dell’evento.

 

Informazioni su www.jw.org

]]>
“ La Verità sulla Droga” a Lucca si veste di ARANCIO per informare sui pricoli delle droghe Fri, 05 Jul 2019 17:17:52 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/577113.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/577113.html campagna sociale campagna sociale Domani sera la campagna d'informazione “ La Verità sulla Droga” sarà a Lucca nellaNotte Arancio. I volontariindosseranno le maglie e i cappellini verdi con il logo della campagna e distribuiranno gratuitamente opuscoli informativi sui pericoli delle droghe.

In questa società una persona è bombardata da bugie e messaggi ambigui sulle droghe e quindi è importante conoscere la verità. Una persona è poi in grado di tracciare il proprio sentiero tra le tante informazioni scorrette

I volontari vogliono così diffondere quelle verità che vengono mascherate da falsi messaggi solo per profitto

I veri fatti sulle droghe più frequentemente usate ai giovani, permettono alle persone di prendere decisioni sulle stesse e sul ruolo che queste dovrebbero avere nella loro vita.

L'LSD ad esempio è un incubo psichedelico che ha mandato in rovina innumerevoli vite. Resa popolare negli anni 60, questa droga sta facendo ritorno tra i consumatori adolescenti.

Negli opuscoli informativi che i volontari della campagna sociale “ La Verità sulla Droga” distribuiscono gratuitamente alle persone, sono contenute le informazioni giuste per ogni tipo di droga più conosciuta, fra queste vi è anche “Scopri la verità sull'LSD poiché è una delle sostanze chimiche più potenti che cambia l'umore.

Ovviamente come tutte le droghe è un veleno, questa droga è prodotta dall'acido lisergico che viene estratto dall'ergot, un fungo che cresce sulla segale ed altre graminacee.

I suoi effetti sono imprevedibili, ma una piccola quantità può durare anche 12 ore.

La persona che ha fatto uso di LSD, può risperimentare il trip della prima volta anche dopo molti anni che ha smesso, ma il più delle volte chi ne fa uso diventa inevitabilmente psicotico.

Lo scopo della campagna, e quello di far conoscere in modo dettagliato, perchè le droghe rappresentano un pericolo per l'essere umano. Che si tratti di un tavolo informativo, o di lezioni interattive nelle scuole i volontari diffondono la verità sui pericoli delle droghe affinchè la conoscenza possa permettere di fare una scelta consapevole e responsabile. 

 

Il filosofo e ricercatore L. Ron Hubbard ha scritto a proposito delle droghe “ La ricerca dimostra che le droghe sono l'elemento più distruttivo nella nostra cultura attuale”.

 

Per info visita il sito www.drugfreeworld.it, o se vuoi puoi ordinare materiale informativo gratuito che ti sarà spedito al domicilio

]]>
Video Inspection Camera Market Detailed Report with Growth, Opportunity, application, Size and Share I 2019-2024 Thu, 04 Jul 2019 20:59:55 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/576614.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/576614.html shaifali shaifali Video Inspection Camera market 2019 Provide Insightful information of industry share, scope, growth rate and SWOT analysis. The market scenario study a comprehensive analysis of this Video Inspection Camera Industry within this research report that is also including forecast period and regional outlook.

Get Sample Copy of this Report at @ https://www.orianresearch.com/request-sample/1114838

Report Covers Market Segment by Manufacturers:

  • DEWALT
  • Extech
  • FLIR
  • Generaltools
  • HOMIEE
  • HtiXT instrument
  • REED
  • REFCO-HVAC/R
  • RIDGID
  • …..

The Objectives of Research Report are:

  • Key market trends across the business segments, Regions and Countries
  • To analyze and forecast the Global market size of the Video Inspection Camera, in terms of value.
  • Overall, the study helps in discovering the size, segmentation & forecasted growth of Market
  • To strategically profile on the global leading players, to define, describe and analyze the market competition landscape, and supply of Fire Resistant Hydraulic Fluids for stakeholders and market leaders.

Global Video Inspection Camera Industry is spread across 115 pages, profiling 05 top companies and supported with tables and figures.

Inquire more or share a questions if any before the purchase on this report @ https://www.orianresearch.com/enquiry-before-buying/1114838

Video Inspection Camera Market report provides a detailed overview of the industry including both qualitative and quantitative information. The Industry estimates and examining the impact of the dynamics market Competition, manufacturers, Opportunity, Share, Demand, Growth, Size and Application on Regions and prediction factors within 2019-2024.

Market Segment by Type:

  • Wireless Type
  • Wired Type 

Market Segment by Applications:

  • Packaging
  • Semiconductor
  • Pharmaceutical
  • Electrical
  • Automotive
  • Other                       

Order a Copy of this Report @ https://www.orianresearch.com/checkout/1114838

This report focuses on the Video Inspection Camera in global market 2019 especially in North America, Europe and Asia-Pacific, South America, Middle East and Africa. This Industry report categorizes based on manufacturers, regions, size, share, demand, type, Growth and application.

The worldwide market for Video Inspection Camera is expected to grow at a CAGR of roughly over the next five years, will reach million US$ in 2024, from million US$ in 2019, according to a new study.

Table of Content:-

1 Market Overview

2 Manufacturers Profiles

3 Global Video Inspection Camera Sales, Revenue, Market Share and Competition by Manufacturer (2017-2018)

4 Global Video Inspection Camera Market Analysis by Regions

5 North America Video Inspection Camera by Country

6 Europe Video Inspection Camera by Country

7 Asia-Pacific Video Inspection Camera by Country

8 South America Video Inspection Camera by Country

9 Middle East and Africa Video Inspection Camera by Countries

10 Global Video Inspection Camera Market Segment by Type

11 Global Video Inspection Camera Market Segment by Application

12 Video Inspection Camera Market Forecast (2019-2024)

13 Sales Channel, Distributors, Traders and Dealers

14 Research Findings and Conclusion

15 Appendix

About Us
Orian Research is one of the most comprehensive collections of market intelligence reports on the World Wide Web. Our reports repository boasts of over 500000+ industry and country research reports from over 100 top publishers. We continuously update our repository so as to provide our clients easy access to the world's most complete and current database of expert insights on global industries, companies, and products. We also specialize in custom research in situations where our syndicate research offerings do not meet the specific requirements of our esteemed clients.

Contact Us: 

Ruwin Mendez

Vice President – Global Sales & Partner Relations

Orian Research Consultants

US +1 (415) 830-3727| UK +44 020 8144-71-27

Email: info@orianresearch.com

Follow Us on LinkedIn: www.linkedin.com/company-beta/13281002/

]]>
Video Inspection Camera Market Detailed Report with Growth, Opportunity, application, Size and Share I 2019-2024 Thu, 04 Jul 2019 20:59:33 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/576613.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/576613.html shaifali shaifali Video Inspection Camera market 2019 Provide Insightful information of industry share, scope, growth rate and SWOT analysis. The market scenario study a comprehensive analysis of this Video Inspection Camera Industry within this research report that is also including forecast period and regional outlook.

Get Sample Copy of this Report at @ https://www.orianresearch.com/request-sample/1114838

Report Covers Market Segment by Manufacturers:

  • DEWALT
  • Extech
  • FLIR
  • Generaltools
  • HOMIEE
  • HtiXT instrument
  • REED
  • REFCO-HVAC/R
  • RIDGID
  • …..

The Objectives of Research Report are:

  • Key market trends across the business segments, Regions and Countries
  • To analyze and forecast the Global market size of the Video Inspection Camera, in terms of value.
  • Overall, the study helps in discovering the size, segmentation & forecasted growth of Market
  • To strategically profile on the global leading players, to define, describe and analyze the market competition landscape, and supply of Fire Resistant Hydraulic Fluids for stakeholders and market leaders.

Global Video Inspection Camera Industry is spread across 115 pages, profiling 05 top companies and supported with tables and figures.

Inquire more or share a questions if any before the purchase on this report @ https://www.orianresearch.com/enquiry-before-buying/1114838

Video Inspection Camera Market report provides a detailed overview of the industry including both qualitative and quantitative information. The Industry estimates and examining the impact of the dynamics market Competition, manufacturers, Opportunity, Share, Demand, Growth, Size and Application on Regions and prediction factors within 2019-2024.

Market Segment by Type:

  • Wireless Type
  • Wired Type 

Market Segment by Applications:

  • Packaging
  • Semiconductor
  • Pharmaceutical
  • Electrical
  • Automotive
  • Other                       

Order a Copy of this Report @ https://www.orianresearch.com/checkout/1114838

This report focuses on the Video Inspection Camera in global market 2019 especially in North America, Europe and Asia-Pacific, South America, Middle East and Africa. This Industry report categorizes based on manufacturers, regions, size, share, demand, type, Growth and application.

The worldwide market for Video Inspection Camera is expected to grow at a CAGR of roughly over the next five years, will reach million US$ in 2024, from million US$ in 2019, according to a new study.

Table of Content:-

1 Market Overview

2 Manufacturers Profiles

3 Global Video Inspection Camera Sales, Revenue, Market Share and Competition by Manufacturer (2017-2018)

4 Global Video Inspection Camera Market Analysis by Regions

5 North America Video Inspection Camera by Country

6 Europe Video Inspection Camera by Country

7 Asia-Pacific Video Inspection Camera by Country

8 South America Video Inspection Camera by Country

9 Middle East and Africa Video Inspection Camera by Countries

10 Global Video Inspection Camera Market Segment by Type

11 Global Video Inspection Camera Market Segment by Application

12 Video Inspection Camera Market Forecast (2019-2024)

13 Sales Channel, Distributors, Traders and Dealers

14 Research Findings and Conclusion

15 Appendix

About Us
Orian Research is one of the most comprehensive collections of market intelligence reports on the World Wide Web. Our reports repository boasts of over 500000+ industry and country research reports from over 100 top publishers. We continuously update our repository so as to provide our clients easy access to the world's most complete and current database of expert insights on global industries, companies, and products. We also specialize in custom research in situations where our syndicate research offerings do not meet the specific requirements of our esteemed clients.

Contact Us: 

Ruwin Mendez

Vice President – Global Sales & Partner Relations

Orian Research Consultants

US +1 (415) 830-3727| UK +44 020 8144-71-27

Email: info@orianresearch.com

Follow Us on LinkedIn: www.linkedin.com/company-beta/13281002/

]]>
Global Natural and Cultured Pearls Market 2019 - Top Manufacturers Analysis Report Thu, 04 Jul 2019 15:37:49 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/576558.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/576558.html Bhairavi Bhairavi The Global Natural and Cultured Pearls Market Report is prepared to the club. The data presented in this report has been presented on the basis of historical data, interviews and expert estimation of future trends. The report also covers regional assessment which has been conducted globally. The detailed content of the market researched intellectual insights given.

Access Full Report and Table of Contents @ https://www.decisiondatabases.com/ip/10929-cultured-pearls-industry-market-report

The various contributors involved in the value chain of Natural and Cultured Pearls includes manufacturers, suppliers, distributors, intermediaries, and customers. The key manufacturers in the Natural and Cultured Pearls includes

  • A & E Pearl Company (Hong Kong)
  • American Bio-Gem, Inc. (US)
  • American Pearl Company (US)
  • Atlas Pearls and Perfumes Ltd. (Australia)
  • Author South Sea Pearls Pvt. Ltd. (Australia)
  • K.MIKIMOTO & CO., LTD. (Japan)
  • Paspaley (Australia)
  • Zhejiang Grace Pearl Jewelry Co., Ltd. (Japan)

Market Size Split by Type

  • Nautral
  • Cultural
  • Market Size Split by Application
  • Jewelry
  • Comsetic
  • Pharmaceutical

Market size split by Region

  • North America
  • United States
  • Canada
  • mexico
  • Asia-Pacific
  • china
  • India

Download free Sample Report of Global Natural and Cultured Pearls @  https://www.decisiondatabases.com/contact/download-sample-10929

Major Points Table of Contents 
1 Study Coverage
2 Executive Summary
3 Breakdown Data by Manufacturers
4 Breakdown Data by Type
5 Breakdown Data by Application
6 North America
7 Europe
8 Asia Pacific
9 Central & South America
10 Middle East and Africa
11 Company Profiles
12 Market Opportunities , Challenges, Risks and Influences Factors Analysis
13 Value Chain and Sales Channels Analysis
14 Research Findings and Conclusion
15 Appendix

Purchase Full Global Natural and Cultured Pearls Market Research Report @ https://www.decisiondatabases.com/contact/buy-now-10929

About Us:
DecisionDatabases.com  is a Global business research provider reports, enriching decision makers and strategists with qualitative statistics. DecisionDatabases.com  is proficient in providing syndicated research Report, customized research reports, company profiles and industry databases across multiple domains.

Our expert research analysts have been trained to map clients' research requirements. We provide intellectual, precise and meaningful data at a lightning speed.

For More Details:
DecisionDatabases.com
E-Mail:  sales@decisiondatabases.com
Phone: + 91-90-28-057900
Web:  https://www.decisiondatabases.com/

]]>
Opuscoli informativi sulle droghe distribuiti dai Volontari della campagna La Verità sulla Droga a San Miniato Basso Thu, 04 Jul 2019 12:22:59 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/576454.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/576454.html campagna sociale campagna sociale  

Il gruppo fiorentino dei Volontari della campagna La Verità sulla droga hanno portato verità e conoscenza attraverso la distribuzione di centinaia di opuscoli informativi sui pericoli derivanti dall'uso di droghe. E' successo giovedì 27 giugno a San Miniato Basso, in occasione della manifestazione paesana Pinocchio in Strada che ha ospitatao ancora una volta i volontari della campagna sociale di informazione sui pericoli derivanti dall'uso di sostanze stupefacenti e droghe in generale. La campagna mondiale del “ La Verità sulla Droga ” è uno degli strumenti funzionali per affrontare problematiche come l'uso di droga, l'analfabetismo, il crimine e l'immoralità, lo sgretolamento dei diritti umani e le tragedie causate da disastri naturali e dall'uomo. Poichè l'uso di droga è un problema internazionale, richiede una soluzione globale. Studi hanno dimostrato che quando ai giovani viene fornita la verità sulla droga, cosa è veramente e che cosa causa, la percentuale di consumo cala proporzionalmente. Per questo motivo Volontari di tutto il mondo si attivano per diffondere gratuitamente i materiali informativi della Verità sulla Droga a milioni di persone per affrontare la sfida in continua evoluzione del mondo della droga. Gli opuscoli distribuiti, rappresentano il punto chiave del programma di informazione; si tratta di una serie di 13 opuscoli ben documentati che, senza usare tattiche intimidatorie, forniscono informazioni sulle droghe, lasciando così ai giovani la facoltà di scegliere se vivere una vita libera dalla droga. La serie è composta da un opuscolo che dà una panoramica sui vari tipi di droga e, di un opuscolo per ciascuna delle droghe più comunemente usate .

" La ricerca dimostra che le droghe sono l'elemento più distruttivo nella nostra cultura attuale" L. R. Hubbard

 

E' possibile ordinare materiali gratuiti sul sito www.drugfreeworld.org

]]>
I PRECETTI DELLA CAMPAGNA LA VIA DELLA FELICITA’ Wed, 03 Jul 2019 17:05:07 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/576178.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/576178.html Michele Michele

A Novara e zone limitrofe vengono resi disponibili in modo costante i libretti La via della Felicità con lo scopo di illustrare principi morali tra i più tradizionali e più condivisi dalle persone in generale.  Il prossimo appuntamento in città è la mattina di sabato 6 luglio.

Il libretto contiene ventuno precetti basati esclusivamente sul buon senso, pienamente condivisibili, indipendentemente da razza, colore o credo. Essi favoriscono il manifestarsi di gentilezza, onestà e rispetto nella vita.

Il testo costituisce un codice morale, non religioso, ed è stato scritto da L. Ron Hubbard, fondatore di Scientology. La sua prima pubblicazione risale al 1981 e il suo scopo è quello di arrestare il declino morale nella società e ripristinare integrità e fiducia nell’uomo.

La Via della Felicità,  pubblicato in 112 lingue, ha portato calma in comunità lacerate dalla violenza, pace in zone devastate dalla guerra civile e rispetto di sé a milioni di individui, nelle scuole, nelle prigioni, nelle chiese e nei centri giovanili e comunitari.

 Dal sito della campagna: "laviadellafelicita.org" è possibile richiedere un kit informativo gratuito.

Per altre informazioni: https://www.facebook.com/LaViadellaFelicitaNovara/

Volontari di Novara e-mail: twthnovara@gmail.com �“ tel. 366.1515390

]]>
La carriera di Nicolò Zanon, dai primi incarichi agli impegni attuali Wed, 03 Jul 2019 12:34:05 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/576011.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/576011.html nzprnews nzprnews Giudice della Corte Costituzionale, Nicolò Zanon è originario di Torino. Grazie al lavoro svolto nel corso della sua carriera, è stato nominato Cavaliere di gran croce dell'Ordine al merito della Repubblica italiana.

Nicolò Zanon

Nicolò Zanon: l'inizio della carriera

Nicolò Zanon è un giurista e docente italiano. Classe 1961, si laurea in Giurisprudenza presso l'Università di Torino con una tesi in Diritto pubblico comparato. Successivamente, consegue il titolo di dottore in ricerca in Diritto comparato presso la Facoltà di Giurisprudenza dell'Università di Firenze, per poi diventare ricercatore presso la Facoltà di Scienze politiche dell'Università di Torino. Completa il suo precorso di formazione all'estero, in Francia e in Germania. Una volta rientrato in Italia, opera come Assistente di Studio del giudice costituzionale prof. Valerio Onida presso la Corte costituzionale di Roma. Allo stesso tempo, Nicolò Zanon inizia la sua carriera nell'ambito accademico in qualità di professore a contratto di Istituzioni di diritto pubblico presso l'Università Bocconi di Milano. È solo il primo di una serie di incarichi nei più importanti atenei italiani, tra cui l'Università di Milano-Bicocca e l'Università di Padova. Gli anni della docenza corrispondono con una vivace attività scientifica, incentrata sulla posizione costituzionale dei parlamentari e sulla loro tradizionale libertà da vincoli di mandato. Il giurista si occupa anche di diritto regionale, giustizia costituzionale e tutela dei diritti fondamentali nell'ordinamento italiano e in quelli stranieri. Pubblica svariati articoli su riviste nazionali e internazionali.

Nicolò Zanon: gli incarichi e i riconoscimenti

Nel 1998 Nicolò Zanon viene nominato componente del "Gruppo di lavoro per la Riforma dello Statuto Regionale". Entra inoltre a far parte del comitato di redazione della rivista "Ideazione", del comitato scientifico della rivista "Giurisprudenza costituzionale", della rivista "Quaderni costituzionali" e del comitato scientifico della rivista "Percorsi costituzionali". Dal 2000, per dieci anni, è membro del Comitato Legislativo della Regione Lombardia e fa parte del board "Riforme e garanzie" della Fondazione Magna Carta. Nicolò Zanon opera come consulente per la Commissione parlamentare per le questioni regionali, oltre ad essere editorialista per importanti quotidiani come "Il Sole 24 Ore", "Il Giornale" e "Libero". Nel 2010 è eletto dal Parlamento in seduta comune componente "laico" del Consiglio superiore della Magistratura. Grazie alle sue numerose esperienze professionali, viene chiamato nel 2013 a far parte della Commissione dei cd. "saggi" per la revisione della parte seconda della Costituzione. Oggi è Giudice della Corte Costituzionale su nomina del Presidente della Repubblica Giorgio Napolitano e Ordinario (fuori ruolo) di Diritto costituzionale nella Facoltà di Giurisprudenza dell'Università degli Studi di Milano.

]]>
Sports Drink Market Research Report by Size, Share, Trend, Global Analysis and Forecast to 2027 Tue, 02 Jul 2019 14:43:00 +0200 http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/575604.html http://comunicati.net/comunicati/istituzioni/varie/575604.html suraj taur suraj taur Market Insight

Sports Drinks play a key role in optimizing the beneficial effects of physical activity. Those, actively participating in sport need to be aware that Sports Drinks can also enhance their performance, improving their decision-making power. While plain water is a practical solution for hydrating the body before activity, a Sports Drinks can provide the much-needed energy and performance boost during a longer workout. Consuming Sports Drinks immediately following activity can be advantageous as compared to plain water when the electrolyte levels have been significantly depleted during the training session.

Sports Drink, a flavored beverage containing high amounts of carbohydrates and electrolytes or minerals such as calcium, chloride, magnesium, potassium, and sodium help supply hydration lost during & after sports, exercise or a fitness regime. Keeping the body hydrated is anyway essential for all living beings and more so when the body is sweating profusely during rigorous activities. Similarly, rehydration is integral for people with diabetes who are often at risk of dehydration due to the excess levels of blood glucose.

At the same time, there are various statics that say Sports Drinks are not essential for the rehydration and water would be the best option instead. They also condemned sports drink makers for spending huge amounts on advertisements that have trickled down athlete’s endurance to anyone who exercises. Although Sports Drinks are vital or not is a never-ending debate, making rounds across the continents, Sports Drink Market is flourishing rigorously and thriving thoroughly. Factors impacting the market growth include growing health-conscious populace, growing urbanization along with the improving economic conditions worldwide that are enhancing consumers’ purchasing power. Expansion of distribution channels is expected to influence the market growth during the review period.

Get a Free Sample Now @ https://www.marketresearchfuture.com/sample_request/1156

The factors trending across the globe; not only drive the market growth but also encourage the makers of the Sports Drink to bring more novelties in the product in terms of flavor, betterment & attractive packaging. They invest substantially in R&D activities to achieve these goals, which, in turn, pays off well by increasing popularity of the drink, hence the demand, sale & eventually, its market size.   On the other hand, factors such as availability of various counterfeited, low-cost products in the market are expected to impede the market growth over the review period. Also, skepticism of consumers towards the benefits of Sports Medicine due to the ongoing debates about its benefits & side effects impact the market growth negatively.

The distribution channels are helping a great deal to the development of sports drinks market. The proliferation of the large format retail including supermarkets and hypermarkets, along with the online shopping feature, especially in the developing countries with the growing consumer food and beverage industry, is positively impacting the market growth. While these large format retail offer the convenience of cost-competitive rates in comparison with the other types of retail, the online channels provide the convenience of purchasing. Whereas, the modern retail benefits both types, one, price-sensitive consumer & those who have less or no time for shopping. The increasing disposable income in the developing countries is encouraging the consumers to opt for a bulk purchase of groceries, including sports drinks at supermarkets and hypermarkets.

]]>