Upcoming | Cave Canem, Inaugurazione sabato 25 maggio @ Boccanera Trento

Opening Saturday, May 25th, 7 - 9 pm
Boccanera Gallery Trento, via Alto Adige 176

Image

Boccanera Gallery, dal 26 maggio al 7 settembre 2019, dedica una mostra alla figura del cane dal titolo “Cave Canem”.

La citazione dei mosaici di Pompei, che ritraggono un cane nero legato, rivela il desiderio di mostrare e di mettere in dialogo uno dei temi più antichi della pittura figurativa e, nello stesso tempo, la parte più intima di alcune selezionate collezioni private a partire dalla collezione personale di Giorgia Lucchi Boccanera, fondatrice e titolare di Boccanera Gallery, e di Peggy (e prima Kira), le sue amate meticce.

From 26 May to 7 September 2019, the Boccanera Gallery dedicates an exhibition to the figure of the dog entitled "Cave Canem".

The words taken from the mosaics of Pompeii, portraying a black dog on a leash, reveal the desire to showcase and to dialogue with one of the most ancient themes of figurative painting, yet at the same time the most intimate part of a number of selected private collections, starting from the personal collection of Giorgia Lucchi Boccanera, founder and owner of the Boccanera Gallery, and of Peggy (and before her, Kira), her beloved mongrels.

More info: Cave Canem, Boccanera Gallery