04/ott/2012 00:50:41 AmandoCattolica Contatta l'autore

""The editions of Loving Catholic accustomed us to elevated and appreciated quality standards. To turn just a quick look at the images and the contents of the editions, is as to enter a poetic world. They are images that return to our eye a reality filtered by the poetic, by the emotionalism, by the look of the author, and they bring back it with great communicability and impact. It’s always a little magic as details and pictures of everyday life can be transformed, through the photographic art of authors as Anthony Barbieri in something different and of unpublished. An emotional look that conceals the emotional experience of places and those who live these ones, a different and higher way "to see" places. Loving Catholic is an integral part of the culture and the identity of our Province, and it has shown with the preceding edition, not only devoted to an important man of Catholic, Guido Paolucci, physician and scientist of great professional thickness but also human and cultural. One of those that leave the sign and an inheritance that it goes well besides how much of important fact already in life. To unite these worlds, to remember them and to make them accessible to everybody, is a great worth that I recognize to "Loving Catholic" and to his/her activities that, with this new publication, they want to make a further breakthrough succeeding us. I’m talking about the idea to ideally embrace, with the artistic look of the photo, whole Italy in the 150 of the birth. To go out of the localism and to bring the look out of our borders, going to find those realities to their house that, in the summer, we entertain in our tourist structures, it is a succeeded breakthrough. Bologna, Florence, Pesaro, Urbino, Rome, Milan and so many other places of the Beautiful Country are redelivered us under a different light from the photographic eye of Barbieri. To understand him few words are enough, rather it is enough to open the volume, and to snatch the universal language of the photo, of the light, of the images, a language that also unites places and distant cultures. For this I desire to warmly thank Anthony Barbieri and all those people who make possible these initiatives of great artistic, cultural and civic value."
Text of Stefano Vitali President Province in Rimini

------------------

““Le edizioni di Amando Cattolica ci hanno abituato ormai a standard di qualità sempre più elevati e pregiati. Volgere anche solo un rapido sguardo alle immagini e ai contenuti delle edizioni, è come entrare in un mondo poetico. Sono immagini che restituiscono al nostro occhio una realtà filtrata dalla poetica, dall’emotività, dallo sguardo dell’autore, e ce lo riconducono con grande comunicabilità ed impatto. È sempre una piccola magia come dettagli e immagini della quotidianità possano trasformarsi, tramite l’arte fotografica di autori come Antonio Barbieri, in qualcosa di diverso e di inedito. Uno sguardo emotivo che cela il vissuto dei luoghi e di chi li vive, un modo diverso e alto di “vedere” i luoghi. Amando Cattolica è parte integrante della cultura e dell’identità della nostra provincia, e lo ha dimostrato con l’edizione precedente delle sue edizioni, dedicata ad un uomo importante di Cattolica, Guido Paolucci, medico e scienziato di grande spessore non solo professionale ma anche umano e culturale. Uno di quelli che lasciano il segno e un’eredità che va ben oltre a quanto di importante fatto già in vita. Unire questi mondi, ricordarli e renderli accessibili a tutti, è un grande merito che riconosco ad “Amando Cattolica” ed alle sue attività che, con questa nuova pubblicazione, vogliono fare un ulteriore salto di qualità, riuscendoci. Parlo dell’idea di abbracciare idealmente, con lo sguardo artistico della fotografia, l’Italia intera nel 150 della nascita. Uscire dal localismo e portare lo sguardo fuori dai nostri confini, andando a trovare a casa loro quelle realtà che, in estate, ospitiamo nelle nostre strutture turistiche, è un salto di qualità riuscito. Bologna, Firenze, Pesaro, Urbino, Roma, Milano e tanti altri luoghi del Bel Paese ci vengono riconsegnati sotto una luce diversa dallo sguardo fotografico di Barbieri. Per capirlo bastano poche parole, anzi, è sufficiente aprire il volume e carpire il linguaggio universale della fotografia, della luce, delle immagini, un linguaggio che accomuna anche luoghi e culture distanti. Per questo desidero ringraziare vivamente Antonio Barbieri e tutti coloro che rendono possibile queste iniziative di grande valore artistico, culturale e civico.””

Testo di Stefano Vitali Presidente Provincia di Rimini

The publications have been cataloged in the
General Direction for Library Heritage, Cultural Institutes and Copyright.
Central Institute for Catalogue of Italian Libraries and for bibliographic information.

Institute for artistic, cultural and natural heritage ofEmilia-Romagna .

Catalogue of SBN pole of theEmilia-Romagna Pole of theEmilia-Romagna , adhering to the National Library Service, is managed by the cultural heritage Institute.

Publications "Loving Catholic" cataloged in SBN:

The way of love and Pictures 2007 Edition
Imagine how blinking eyes 2008 Edition